O felie de unt-lumină,blandete,belsug

cartofi-fierti

 

 Putine anotimpuri adună in ele atata lumina si belsug ca toamna.Si fara soare,culorile stralucesc.Lumea e plina de aur si purpura.Este atat de multa frumusete in jur,incat nu exista timp sa ne intristam pentru vara care a trecut sau pentru iarna care va veni.In septembrie invatam abecedarul naturii,o cunoastem si ne lasam fermecati de ea.

 Asadar,sa ne bucuram de tot ceea ce ne ofera natura,sa o lasam sa ne fie medicament.Apoi,sa nu omitem fructele,legumele si vedeturile care s-au hranit din plin cu soare pe tot timpul anului si care acum sunt in plina maturitate.Inainte de intrarea in sezonul rece,mereu mi-a placut sa-mi pregatesc acasa tot ceea ce am nevoie pentru friguroasa iarna.De la dulceturile parfumate si dulci,la muraturile picante si colorate.In ultimii ani am inceput sa diversific gama de de specialitati,mi-am adus aminte de copilarie si am inceput sa pregatesc unt cu mirodenii,o nebunie de arome si gusturi!Untul de casa preparat cu mirodenii este excelent intins pe feliute subtiri de paine integrala sau pus pe cartofii proaspat scosi din cuptor.Untul in sine se poate prepara in casa, dar presupune ceva efort si rabdare, sau se poate cumpara de la micile magazinase cu produse traditionale.Eu prefer sa-l pregatesc in casa,ador idee de bucate ca la mama acasa,sanatoase si pline de savoare.Daca nu am rabdare sa prepar untul acasa,il aleg pe cel de la Kerrygold ,un unt făcut din lapte provenit de la vaci irlandeze, crescute liber, care pasc iarbă verde până la 11 luni pe an.Mi se pare cel mai potrivit in bucataria mea,stiu sigur ce folosesc si are un gust…inconfundabil!Pentru mixul cu verdeturi eu folosesc urmatoarele ingrediente: la circa 200 grame de unt adaug 2-3 catei de usturoi, 2 frunze de busuioc proaspat, cam 2 cm de praz, 1-2 fire de marar, 1-2 fire de patrunjel si sare dupa gust.

 Untul se lasa la temperatura camerei pana se inmoaie putin, se pune apoi intr-un blender si se adauga celalalte ingrediente maruntite foare putin . Daca nu aveti un blender la indemana, mixul se poate face la fel de bine daca tocati verdeturile marunt si apoi le amestecati cu untul deja inmuiat la temperatura camerei.Cam asta e reteta untului cu mirodenii,facut in casa,savuros si extrem de gustos!Untul imi aminteste mereu de copilarie,acasa…de starea de bine.Imi amintesc cu placere de mama care ne pregatea unt cu masline,mirodenii…ce parfum era in casa,de nedescris!Untul,aparent un aliment banal,ascunde multe taine si povesti.

 Nu trebuie sa uitam de insemnatatea lui,combinat cu plante aromatice reprezinta o sursa excelenta de forta curativa.Daca ar fi sa definesc ,asadar,in cateva cuvinte,binefacerile lunii septembrie,m-as rezuma la trei:lumină,blandete si belșug.Sa ne bucuram de toate acestea impreuna,la o felie de unt proaspat .Am primit aceasta provocare,aceea de a spune ce inseamna untul pentru mine,de la  Kerrygold.Pentru voi ce inseamna,la ce va ganditi cand spuneti UNT?

kerrygold-unt-paine

Lasă un răspuns

