Secretele frigiderului si sfoara fermecata

 banner_site

 Stiati ca originea maşinii frigorifice este legată de descoperirea principiilor refrigerării în anul 1748 de către cercetătorul scoţian William Cullen de la Universitatea din Glasgow şi culminează în anul 1913 cu producerea primului frigider casnic comercial, numit Domelre, ce costa imensa sumă de 900$?Sunt sigura ca nu.Va dati seama cat a durat pana omul a reusit sa inventeze ceea ce noua ni se pare acum absolut ceva banal si lipsit de importanta.

 O alta curiozitate este aceea ca grecii şi romanii din antichitate cărau zăpadă şi gheaţă de pe vîrfurile munţilor până în casele lor. Pe atunci, era considerată un lux deosebit posesia unei pivniţe de gheaţă: o groapă săpată în pământ, căptuşită cu butuci de lemn, izolată cu straturi groase de paie şi umplută cu zăpadă bătută. Zăpada astfel comprimată se transforma într-un bloc de gheaţă, ce se păstra astfel timp de mai multe luni şi furniza o cameră frigorifică celor ce-şi puteau permite o astfel de instalaţie.

 Cu atat mai mult mi se pare ca frigiderul reprezinta un obiect care nu este apreciat la adevarata sa valoare.Ni se pare atat de normal ca fiecare sa aibe acasa o combina frigorifica,dar nu ne gandim ce ne-am face fara ea.Imi amintesc ca bunica mea nu avea la inceput un frigider propriu-zis,dar punea alimentele in beci.Bineinteles ca era o varianta primitiva,dar pe timpurile acelea era ceva normal.Mai tarziu,si-a achizitionat un frigider preistoric ca dinozaurii,frigiderul Fram sau ceva de genul.Cand eram eu mica si mergeam in vacante la ea tin minte ca in partea de sus,la congelator avea legata o sfoara.Am intrebat-o ce cauta sfoara aceea pe frigider,ea mi-a spus ca sa tina mai bine fixata partea de sus,de la atata uzare se slabise garnitura.Mi se parea ciudat ca un frigider sa aibe sfoara,chiar ma amuzam pe seama acesteia.Cum naiba sa pui sfoara pe el?Totusi,acest gest denota importanta unui frigider in orice gospodarie,fara el am fi pierduti.Mai ales in sezonul cald.Orice mancare daca nu e pusa la rece se strica,laptele,in general mancarea perisabila,nu mai vorbesc de mofturi ca gheata la punga sau inghetata pastrata la congelator.Omul nu constientizeaza importanta lui decat atunci cand se strica.Imi amintesc ca mi se stricase intr-o vara combina frigorifica,eram disperata sa sun un depanator sa rezolve problema.Atunci mi-am data seama ca trebuie sa apreciem ceva cand avem,nu cand dispare.

  Apreciati si voi mai mult prezenta frigiderului in locuinta voastra,mai ales ca daca vi se face pofta de ceva bun noaptea,becul incorporat in el va ajuta sa mancati in liniste,fara mare deranj.Nu mai trebuie sa treziti toata casa pentru a va cauta ce va trebuie. Frigiderul este fără îndoială aparatul electrocasnic cel mai util şi cel mai răspândit din lume. Aşa a fost de la apariţie până în prezent şi aşa va .fi mereu.

 Apropou, cei de la Liebherr au hotărât să ofere 6 ani de garanție clienților care cumpără produse în perioada 15 mai – 31 august 2016.Ca tot vorbim de combine frigorifice de calitate.Profitati si voi de oferta!

7 gânduri despre &8222;Secretele frigiderului si sfoara fermecata&8221;

Lasă un răspuns

