Iaurtul Danone- superalimentul miraculos al femeii pe timp de vara

    Cu ajutorul acestui infografic,mi-am dat seama ca nu stiu mai nimic despre beneficiile consumului de iaurt,plus alte multe lucruri interesante.Ceea ce stiam era decat faptul :,, este bun la orice,, si cam atat…fara multe detalii.Recunosc ca nici nu am fost extrem de curioasa pentru a  dat un search pe Google,dar multumita celor de la Danone,acum stiu multe lucruri noi si utile.Iaurtul a fost supranumit „superalimentul femeii” pentru ca este alimentul care protejeaza cel mai mult femeia de inficetiile genitale precum vaginite (candidoza,  si alte vaginite).

Iaurtul este astfel recomandat in alimentatia femeii de fiecare data cand se confrunta cu:
  • scaderea imunitatii;
  • raceli frecvente;
  • infectii repetate;
  • concediile la mare sau la piscina (favorizeaza candidoza);
  • dupa tratamente cu antibiotice sau alte medicamente care scad imunitatea sau afecteaza flora microbiana normala a organismului etc.
Regasiti mai jos si alte beneficii sanatoase ale consumului de iaurt natural. Atentie la produsele „light”, acestea sunt sarace in grasimi, dar pot avea adaos de zahar.

Denumirea „iaurt” se presupune că provine de la cuvântul de origine turcă „yogurt”, respectiv de la verbul „yoğurtmak”, care înseamnă „a combina”, potrivit unui comunicat emis  de compania Danone.Iaurtul a fost consumat cu mii de ani în urmă de popoarele din Orientul Mijlociu. Triburile războinice mongole ale lui Genghis Han consumau iaurtul ca hrană şi remediu, iar în India iaurtul era considerat unul dintre cele mai sănătoase alimente.În Munţii Rodopi din Bulgaria trăiesc cei mai mulţi oameni care ajung la vârsta de 100 de ani, conform publicaţiei The Guardian. Longevitatea bulgarilor se pare că se datorează consumului regulat de iaurt (un bulgar consumă anual, în medie, aproape 30 de kilograme de iaurt).
Omul de ştiinţă Elie Metchnikoff (1845 – 1916) a scris o lucrare ştiinţifică despre longevitatea sătenilor bulgari din Rodopi, descoperind şi numind ulterior una dintre principalele bacterii din iaurtul acestora – Lactobacillus bulgaricus. Conform lui Metchnikoff, aceasta ar preveni şi anihila infecţiile bacteriene intestinale, iar un consum regulat de iaurt ar prelungi viaţa. Elie Metchnikoff a fost, de altfel, primul savant care a investigat şi explicat ştiinţific beneficiile pentru sănătate ale iaurtului.
În 1908, iaurtul a început să se răspândească în Europa ca aliment funcţional, cu beneficii pentru sănătate.
– Primele iaurturi cu bifidobacterii probiotice au fost lansate de japonezi
Japonezii au lansat primele iaurturi cu bifidobacterii, în 1977 (Morinaga) şi 1978 (Yakult). Bifidobacteriile sunt unele dintre cele mai importante bacterii probiotice. Bifidobacteriile reprezintă aproximativ 80% din flora intestinală a sugarilor alimentaţi la sân. La vârsta adultă, numărul bifidobacteriilor scade, aşadar este recomandat să favorizăm funcţionarea florei intestinale prin aportul zilnic de alimente probiotice.
– În orice dietă, iaurtul este un aliment perfect ca urmare a conţinutului de calciu şi proteine. Un pahar de 150 de grame de iaurt are în medie 100 de calorii, 180 de miligrame de calciu (asigurând 20% din necesarul zilnic) şi 5 grame de proteine (asigurând 10% din necesarul zilnic).
 Peste 30% din populaţia globului consumă iaurt în mod regulat. Cu toate acestea, românii consumă cel mai puţin iaurt dintre europeni. În ciuda multiplelor beneficii ale iaurtului, studiile realizate recent arată că România ocupă ultimul loc la nivel european din punctul de vedere al consumului de iaurt şi al lactatelor în general. Conform statisticilor, un român consumă în medie un produs lactat proaspăt pe săptămână, faţă de francezi – 5 produse pe săptămână, bulgari – trei produse pe săptămână şi polonezi – două produse pe săptămână.
Iaurturile de acest fel pot ajuta la prevenirea sau ameliorarea unor afectiuni gastrointestinale, cum ar fi:

– intoleranta fata de lactoza

– constipatie

– diaree

– cancer de colon

– balonare

– diverse infectii intestinale

Beneficiile sunt consecinta directa a:

–  modificarilor de la nivelul florei intestinale

– intarirea sistemului imunitar

–  timpul de deplasare a bolului alimentar.
In concluzie:Mananca iaurt pe post de gustare!

Bogat in calciu, iaurtul reprezinta o alegere ideala atunci cand vrei sa mananci putin si sa fii satula pentru mult timp. Asorteaza acestuia o portie de fructe confiate sau cereale, si va fi nu doar gustos, ci si foarte sanatos. Vei asigura organismului atat aportul de vitamina D, cat si cel de fibre, atat de necesar.

Hugs!

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s